Sider

onsdag den 23. juli 2014

Mine børn går kun i hjemmesyede bukser

Ja det er sandt! Jeg tror ikke jeg har købt et par bukser til Anker i over 2 år!
Jeg har syet dem selv og jeg har hygget mig med det!
Jeg elsker at sy og jeg har slappet af med det, men pludselig er det vendt og blevet til en pligt!
Jeg fik købt en hel bunke stof (udover alt det jeg har på lager), nu skulle der syes sommertøj!
Men jeg må kaste håndklædet i ringen og sige det bliver der ikke noget af denne sommer.

Hovedpine og svimmelhed sendte mig en tur til lægen og her var beskeden klar: det der ambitions niveau skal sænkes!

Bukser til ungerne, det er da det vi har H&M til!

Så jeg har været ude og købe bukser til Anker, tilmed hans første par jeans!




Hoved er stadig fyldt med ideer til alt det jeg ville have syet til sommeren og smidt på bloggen her i boys month!

Men når kroppen siger fra ved jeg af bitter erfaring at jeg skal stoppe op.

Vores lille familie har gennemgået mange forandringer det sidste års tid.
Min mand har haft meget travlt og ikke været så meget hjemme!

I november blev vi en familie på 4, men det var med en lidt hektisk begyndelse.

Jeg må bare sande at jeg lige nu ikke kan alt det jeg gerne vil og helt ærligt så går det nok også at bukserne ikke er hjemmesyet, at kagen er købt, at aftensmaden nogle dage bliver bestilt på justeat og baby får et købe glas mad!

Hvorfor deler jeg det her, der for mig er meget personligt?

Fordi jeg ikke ønsker at min blog kun skal være et glansbillede, der i sidste ende kan give andre mødre for høje ambitions niveauer.
Jeg følger lige som så mange andre med på de sociale medier og her kan man altså virkelig få mindreværds komplekser!

En dag var der en veninde der sagde til mig, at vi vel nok var aktive med vores børn og hun fik helt dårlig samvittighed over at de ikke lavede så meget!

Det byggede hun ud fra billeder jeg smed på fb! En cykeltur til stranden (10 min fra vores hjem) for at kaste sten i vandet og bagefter spise en is! De to billeder gjorde at hun følte vi levede et mere aktivt familieliv! 
Det var 2 timer ud af en hel weekend, hvor vi altså også tullede rundt i nattøj, aktiverede knægten med tegnefilm og hvad der ellers sker i helt almindelige familier.

Jeg sidder også nogle gange og føler mig utilstrækkelig når jeg læser blogs og følger med på IG.

Hvordan kan andre sy så meget, bo så ryddeligt, have så artige børn, lave så meget lækkert mad etc...

Her prøver jeg at huske på at det er jo kun brudstykker at et liv jeg får lov at følge med i.

Fx. Postede jeg en dag dette billede på ig: 


Nye hjemmesyet bukser i et pænt og ryddeligt hjem!

Øh nej... Faktisk så sofabordet sådan her ud: 

Total kaos, men hvis jeg først skal rydde op og gøre rent, så vil der aldrig være tid til at sy og mange andre ting.

Så her er bagsiden af mit glansbillede altså.

Stikket bliver hevet ud og ambitionsniveauet sænket!

Om der bliver syet efterårstøj ved jeg ikke, jeg vil helt vildt gerne, men hvis overskuddet ikke er der, må jeg jo bare endnu en tur i H&M.

Nu trykker jeg udgiv, shit så kan I alle læse at jeg ikke er perfekt;)







18 kommentarer:

  1. Kender det meget godt med at ideerne og tiden til det ikke følges ad...øver mig og minder mig selv om at jeg skal have lysten til at sy og ikke lade mig drive af pligten :-) og i vores hjem er der altid rent (host host) ;-)

    SvarSlet
  2. Det er altså rart at se at det også kan rode hos andre og at jeg ikke er den eneste som kan føle mig utilstrækkelig overfor mine børn.

    SvarSlet
  3. Så godt, at du har fået trukket en streg i sandet og svinget dankortet i H&M frem for at blive ved med at tvinge dig selv ud over evne! At kende sine begrænsninger er det vigtigste (og væsentlig mere holdbart i længden end præstations-prinsesseriet)! :) Sociale medier er virkelig en fælde i forhold til det, at man tror andre har glansbilled-liv. Så det er så godt, at du tør slå hul i facaden og fortælle, at det ikke er sådan. Håber, at I får en dejlig sommer med masser af hygge i solen/skyggen frem for stress over det, man ikke når. Det gode er jo, at nullermændene ikke rykker sig en tomme - de venter gerne på at blive fjernet til i morgen (eller overmorgen), hvis I hellere vil bruge tiden på at hygge :)

    SvarSlet
  4. Fedt indlæg som jeg kunkan nikke genkendende til... DET HELE!! Tror du og jeg og alle andre (nok især kvinder) skal sænke ambitionsniveauet, og at der er ok med rod, takeaway og en hel dag i nattøj.

    SvarSlet
  5. Er totalt enig med dig, jeg skal også selv blive bedre til at slappe af og ikke presse mig for meget :) Nyd sommeren :) kh Pia

    SvarSlet
  6. Et flott og ærlig innlegg! Du setter ord på det vi alle føler - og det vi alle trenger å minnes på en gang i blant. Verden går ikke av hengslene om buksene kjøpes, eller hybelkaninene formerer seg i rekordfart under sofaen! Nyt sommeren, og ta vare på deg selv - og øyeblikkene. Sommerhilsen fra Norge

    SvarSlet
  7. Superskønt indlæg Line - og godt, at du lytter til din krop og jeres situation pt. Jeg kender det alt for godt - og jeg tacklede det ikke særlig godt. Jeg blev ked af det og frustreret over at drengene manglede tøj og jeg ikke havde tid og overskud til at sy til dem. Jeg har næsten ikke syet noget i 1½ år og var ved at tro, at jeg aldrig kom i gang igen! Men nu er jeg endelig kommet tilbage i mit kreaflow og jeg elsker det!

    Kære Line - det er en stor omvæltning med to aktive drenge og det er vigtigt at nyde tiden med dem også skal der nok blive plads til det kreative igen engang. Bedste tanker herfra*

    SvarSlet
  8. Jeg har også givet mig selv lov til at være med i BM i denne måned, men så er der så mange andre ting som jeg har prioriteret fra, for at kunne følge med og stadig ha den rigtige mavefornemmelse. Et af de projekter jeg har valgt fra er min challenge - 12 month of knitting. Har ikke strikket siden maj. Og kommer heller ikke til det de næste 2 måneder. Jeg prioriterer også hvor mange bestillinger jeg tager ind ad gangen på mine barnevognspuder. En god stop klods for mig engang imellem er at Magnus kommer og skal bo på sit værelse som jeg ellers låner til syværelse. Nogle gange irriterende at pakke sammen når man lige er i flow, men så er der jo så mange andere ting jeg klarer i "pausen".
    Dejligt at læse dit indlæg - for nej det er da overhovedet ikke vores mening at give andre indtryk af at vi er perfekte eller glansbilleder.

    SvarSlet
  9. Shop løs - lysten til det kreative skal nok dukke op igen - men jeg tror det skal være lysten og ikke pligten der driver det.

    Det er en stor forandring af gå fra 3 til 4. Kan huske at jeg blev slået helt bagud. hvorfor var der ikke nogle der havde fortalt mig at det ikke vare var en gentagelse!?!

    Det med det perfekte i Blogland tror jeg altid vil være der. Jeg bruger bloggen til at huske mig selv på alt det gode og det hyggelige jeg/vi laver - så er det så dejligt at se tilbage på når det hele går lidt for stærkt og bare er øv det hele. Manden herhjemme kalder det for sjovt for "på overfladen pæn". Sådan er det også herhjemme - undgå at åbne skabe - og kommer du uanmeldt, ja så ligger drengenes sko og jakker (når de ellers skal bruges) sikkert i entréen og gulvet kunne godt bruge en gulvvask eller en tur med støvsugeren - og gå endelig ikke ind i vores depotrum, der har vi et par vasketøjskurve til rent tøj, har det nemlig med at nedprioritere at lægge tøj sammen - det er som om der findes masser af ting der er meget mere spændende ;o)

    God weekend. Kh. Pia

    SvarSlet
  10. You are spot on. Det er ikke nemt at følge med til det hele og noget må nedprioriteres. Min den yngste (af 2 ) er lige blevet 3 år og først nu begynder jeg at have overskud til andet end at holde hoved oven vande ;-). Håber der kommer et tidspunkt hvor jeg ikke har så dårlig samvittighed ved at være kreativ og lade nullermændene/ opvasken stå ;-)
    Vh Trine

    SvarSlet
  11. Dejligt og ærligt indlæg som jeg kun kan være enig i. Det har også overrasket mig hvor meget mere det kræver at gå fra 3-4. De første 6 mdr var det "nemt" og jeg havde masser af energi. De næste 6-8 mdr med meget lidt søvn, kort lunte og manglende overskud. Det kreative giver mig en slags meditativt frirum hvor jeg kan koble af, men projekterne er ofte længe undervejs, men skidt pyt, jeg nyder stunderne og får helt abstinenser hvis jeg ikke tager mig tiden og prioriterer dem frem for nullermændene :-)

    SvarSlet
  12. Hehe... Fantastisk billede det sidste med sofabordet! Man kan jo ofte finde et lille hjørne der ser ryddeligt ud. :-) Men godt at du siger fra - så vigtig at passe på sig selv!

    SvarSlet
  13. Der er altid en bagside, vi har kun 24 timer og hvis man har behov for lidt sofa tid og syv timers søvn så når man ikke altid det man drømmer om. Synes det er dejligt du deler. Man skal ikke stresse over håndarbejde.

    SvarSlet
  14. Stort med sådan et ærligt indlæg!!! Selvfølgelig er vi alle bare mennesker - også selvom billeder på fb og ig viser noget andet. Tak for at huske mig på det.
    Jeg håber I finder roen i familien igen, og at du kommer helt på benene igen. Og så skidt da med, at det koster et par bukser fra H&M ;o)

    SvarSlet
  15. Dejligt at du deler dette.... det kan hurtigt se lidt for perfekt ud på fb etc. når man kun ser glansbilleder. Desværre er vi kvinder gode til at opretholde dette image, for hvem poster lige billeder af rodet er flyder etc. hvad ville folk dog ikke tænke.

    Jeg håber du kan inspirere andre til også at være mere åbne og ærlige overfor den reelle dagligdag. :-) Det vil da kun komme os til gode.

    SvarSlet
  16. Dejligt med ærlighed for du har ret.. og tror mange har det ligedan... her er der ofte rod og kaos for lidt ro og kreahygge og sådan er livet!
    Håber du snart bliver mere frisk!
    KH Micha

    SvarSlet
  17. DU TRENGER LÅN
    Jeg har nettopp fått lånet mitt på 200 000,00 euro fra REMY.CREDIT Send dem en e -post nå for lånet ditt (remy.credit111@gmil.com) whatsapp: +46769618757 de er de beste, prøv dem og vitne om at låneforbudet er veldig rask og sikker med utdanningen på 2%
    EMIAL: (remy.credit111@gmail.com)
    Trenger du et presserende lån innen 24 timer? de har raske og enkle lån til deg jeg mary anne fra Stockholm Sverige er alenemor veldig fornøyd nå med mine to barn REMY COMPAY er det beste få lånet ditt i dag} Send ham en e -post nå for et hurtiglån Mail: remy.credit111@gmail.com
    Gud velsigne deg, Mr. REMY FINK.....

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...