Sider

fredag den 17. september 2010

Glædelig nyhed!

Jeg vil gerne dele vores glædelige nyhed med jer.
Vi skal være forældre for første gang i slutningen af marts:-)
2 1/4 års kamp er slut og vi vandt.

For lidt over 1 år siden fik jeg konstateret PCOS, da vi forud for det, forgæves havde forsøgt at blive gravid i over 1 år.
Vi var blevet henvist til en fertilitetsklinik i Taastrup, der har en helt speciel tilgang til PCOS. Det er forfatteren til bogen; "Spis dig gravid", der har denne klinik.

Jeg fik konstateret at jeg havde PCOS på grund af insulinresistens. Derfor blev jeg sat på en klinisk insulinsænkende kur, eller med andre ord: ingen sukker, ingen hrtige kulhydrater såsom mel, brød, kartofler, ris, pasta, havregryn, cornflakes, rodfrugter, de fleste frugter, stivelse etc. altså alt der i kroppen bliver omdannet til sukker.
Tilgengæld skulle jeg spise en masse kød og sunde fedtstoffer således at min kost indtagelse er 1/3 protein, 1/3 fedt og 1/3 langsomme kulhydrater.

Jeg gik fra ikke at have ægløsning og menstruation til pludselig at have en stabil cyklus.
10 måneder efter jeg startede på kuren, stod vi med en positiv graviditets test.

Det har været et hårdt forløb og jeg skal fortsat gennem hele graviditeten holde mig strengt til kuren for at jeg ikke vil have øget risiko for abort, graviditetssukkersyge og svangerskabs forgiftning.
Men det er det hele værd, jeg har været i fertilitetsbehandling uden at få nogle former for hormoner. Jeg har behandlet min sygdom, frem for at symptom behandle.

Jeg har gennem hele forløbet tabt 14 kg og aldrig haft det bedre med min krop. Men vigtigst af alt, min drøm om at blive mor er ved at blive virkelighed og det er en helt ubeskrivelig følelse :-)
Vi så i dag for 3 gang vores lille spunk, til en dejlig veloverstået nakkefolds scanning.


Jeg kan også nu indrømme at det blandt alt det andet også har været grunden til stilheden her på bloggen.
Nu er trætheden og kvalmen ved at lette og nu glæder vi os bare helt ubeskrivelig meget:-)

18 kommentarer:

  1. TILLYKKE! Ord kan ikke beskrive hvor skønt det er for jer!

    SvarSlet
  2. Stort tillykke. Hvor må det være dejligt for jer efter en lang kamp.

    SvarSlet
  3. Tillykke! Hvor er det fantastisk. Selv om jeg ikke kender jer, er jeg SÅ glad på jeres vegne :)

    SvarSlet
  4. Stort tillykke, Jeg ved præcis hvordan det er. Har selv været helt tromlen igennem :-)

    SvarSlet
  5. Stort tillykke! Hvor er det dejligt for jer :o)
    Det lyder ret vildt med dit forløb, det er godt nok tankevækkende, hvilken indflydelse kosten har.

    SvarSlet
  6. Kæmpe tillykke herfra :) og dejligt med et marts barn ;) men sikke et forløb i har måtte/ må igennem.

    Kh Sara

    SvarSlet
  7. Jamen søde KÆMPE STORT TILLYKKE til jer to!! Hvor er det dog fantastisk for jer!! :D Og hvor er det spændende!

    stort knus
    sasha

    SvarSlet
  8. Tusind tak allesammen:-)
    Ja, det er noget af et forløb, men jeg har også lært at min viljestyrke er meget større end jeg nogensinde havde forestillet mig. Når man virkelig vil noget, vil man nærmest gøre alt;-)

    Midtimellem: det er vildt tankevækkende! Tror aldrig jeg kan gå 100% tilbage på den gamle kost efter det her.

    SvarSlet
  9. Kæmpe stort tillykke, hvor er det bare dejligt for jer. Vil glæde mig til at følge med i hvordan det går de næste mange måneder :-)

    SvarSlet
  10. Stort tillykke. Sikke en glædelig nyhed :)

    SvarSlet
  11. Hvor var det et skønt indlæg og kæmpe tillykke herfra :-)

    SvarSlet
  12. Tillykke med den glædelige nyhed...på flere planer vel egentlig. Og hvor er det bare sejt gået. Det er nemlig bedre at behandle sygdom end at symptombehandle, som du siger. Det var der en del inden for lægevidenskaben der kunne lære lidt af:)

    SvarSlet
  13. Tak for jeres søde beskeder, jeg er helt rørt.
    Malene: du har fuldstændig ret. Desværre er det ikke ret udbredt og de fleste læger kender slet ikke til denne behandlingsform til PCO. Derfor finder jeg det utroligt vigtigt at fortælle min historie, hvis det kunne hjælpe andre.

    SvarSlet
  14. Ih, hvor er det dog bare dejligt for jer. TILLYKKE. Sikke en kamp for at få den længeventede graviditet. Stort held og lykke med resten af forløbet.
    Kh. Charlotte

    SvarSlet
  15. TILLYKKE hvor er det fantastisk :) hvis jeg tager de faglige briller på synes jeg det er enormt interessant med den måde du beskriver du har spist. Jeg er vist nødt til at læse mere! jeg kan jo starte med bogen. Jeg går ud fra det er en privat klinik eller ?

    SvarSlet
  16. Endnu engang tak.
    Heidi, vi blev henvist af egen læge til en gynækologisk klinik, så det har ikke kostet os noget, da vi ikke har børn i forvejen.
    Læs det her om kosten (KISS kost):
    http://www.cure4you.dk/318/INFO%20KISS.pdf
    Jeg kan også lægge nogle før og efter ultra lydsbilleder af min æggestokke. Her kan man se den utrolige forskel, det gør jeg senere.

    SvarSlet
  17. Åh, hvor er det bare SKØNT SKØNT SKØNT!!! Et kæmpe stort tilykker til jer <3
    Kh Stine

    SvarSlet
  18. Ih jeg maa faelde en lille taare. Tillykke tillykke med verdens vidunder. Det er bare noget af det mest fantastiske. Nej hvor dejligt. Jeg er helt oppe at koere over det. Fedt fedt fedt fedt fedt fedt fedt fedt.........

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...