Sider

fredag den 8. juni 2012

Regnvejrsmode?

Regnvejrsmode det er måske så meget sagt!
Sådan her så jeg ud på vej hjem fra arbejde idag, hvor manden fik mig fanget i farten forbi vores hjem og ned i vuggestuen for at hente!


Det var såmænd bare sådan en smart sag her, der blev min redning da det stod ned her til eftermiddag! Den har ligget i min taske et stykke tid, lille og praktisk, klar til en dag som i dag hvor jeg pludselig står midt i en ordentlig byge!


Jeg er ellers typen der altid har sværget til en lille kompakt paraply under mottoet, storby mennesker bruger ikke regntøj, de bruger paraply!


Alligevel er en af mine seneste køb denne fikse regnfrakke, som herhjemme også går under navnet "morjakken", til stor morskab for min veninde der ikke er mor, tror det er fordi navnet er spot on!
Det er da bare en rigtig mor jakke, men helt ærligt det er altså ret upraktisk med kombinationen barnevogn/ klapvogn og paraply!


Idag savnede jeg virkelig min "morjakke", for godt nok blev jeg reddet af den fikse grønne poncho, men den fungerede også kun lige som den nødløsning den var!

Hvad har du på i regnvejr?

11 kommentarer:

  1. Som ivrig golfspiller har der altid været et regnsæt i garderoben, og når det ikke er på golfbanen frisker mine "støt brysterne gummistøver" hele det kedelige sorte outfitt op :) Men skøn jakke du har - mor eller ej!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja kunne godt forestille mig at det var lidt besværligt at rende rundt på en golfbane med en paraply, medmindre at man har en caddie til at holde den for sig;-)

      Slet
    2. Præcis, og der findes jo kun dårlig påklædning - regnen kan ikke stoppe os :)

      Slet
  2. Jeg har ikke noget regntøj.. kun et par gummistøvler som ikke bruges ret flittigt, de er faktisk også lige i det små. Men den der morjakke, den er da meget pæn - hvor er den fra?

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er fra vero moda og så var jeg endda så heldig at falde over den til halv pris!

      Slet
  3. I dag havde jeg min sommerjakke i bomuld på i regnvejr på cykelturen hjem fra arbejde... Hjemme hang min Danefæ regnfrakke, og bilen stod på parkeringspladsen hjemme... Weekenden er startet som druknet mus!

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv, øv du må have en nød poncho i tasken ligesom mig;-)
      Håber du er tørret og at du får en rigtig god weekend!

      Slet
  4. Jeg har en Danefæ regnfrakke også en rigtig mor jakke :) men jeg knus elsker den. på arbejde har jeg et regnsæt fra Haglöf. Jeg syntes nu også din fikse nød regnfrakke er ganske fin ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Min regnfakke er vist rimlig meget en knock off af din danefæ, som er ret lækker, kan godt forstå du elsker den!

      Jeg blev ellers rimlig meget til grin på arbejdet da jeg hev min grønne plastik poncho frem, blev vist kaldt bedstemor! Men pyt, jeg kan ta' det;-)

      Slet
  5. her er det også Danefæ... dog i 'herremodellen' gummistøvlerne står dog i skammekrogen da jeg altid får ondt i fødderne af dem

    SvarSlet
  6. Hvad jeg har på ? - vådt tøj !

    Som regel kommer regn bag på mig og jeg er aldrig forberedt, til trods for at jeg har levet i Danmark i snart 46 år :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...