Sider

fredag den 27. juli 2012

BM: Upcycling 3

I bunken til upcycling temaet var der også to par bukser.
Jeg har vendt og drejet dem, tænkt og tænkt, taget på ferie, kommet hjem igen og taget afsted igen og nu hvor jeg er hjemme igen og kigget på dem igen har jeg besluttet at de er fine efter farvningen, så de skal bare stå helt enkle som de er!
På mange måder er det en lidt kedelig løsning for en kreablog, men da jeg normalt syr alle Ankers bukser selv og der ofte er detaljer på disse bukser, så syntes jeg at det engang imellem er rart med nogle helt neutrale bukser, så kan trøjen have lidt mere spræl uden han ligner et fastelavnsris!



Farverne kommer ikke helt til deres ret her, for i virkeligheden er de helt klare! Der er også forskel på den grønne farver på bukserne da det første par var lysebrune før og det næste lysegrå!

Den farve jeg har brugt er denne:


Og I skal heller ikke snydes for før billeder:

De lysebrune:
Disse bukser havde nogle grimme pletter på højre ben, har ikke kunnet indfange dem med linsen. Men de var så grimme at jeg ikke ville bruge dem, heller ikke til ekstra tøj i vuggestuen.

Før billed af de grå:

De bukser fejlede ikke andet end at jeg ikke kunne lide farven, nu syntes jeg de er blevet rigtig fine.

Har du ikke selv turdet springe ud i det med at farve børne tøj så kan jeg kunne anbefale dig at komme igang!
Jeg købte farve for ca. 100 kr. og har altså kunnet farve helle denne bunke! Så længe du følger instruktionen på pakken til punkt og prikke så har jeg aldrig oplevet problemer.

Jeg var i starten også lidt nervøs for om min vaskemaskine ville tage skade af farven, men også her kan jeg melde ingen problemer. Igen følger jeg blot instruktionen på pakken der siger:

1 vask med farve og salt, herefter en vask med sæbe og tilsidst en vask med en tom maskine.

Inden 2. og 3. vask tørrer jeg altid alle gummilister af med en fugtig klud, da jeg syntes det er her farven sætter sig!

Jeg sørger altid for at den 4. vask jeg foretager i maskinen er en mørk vask, bare fordi jeg er sådan en der går med livrem og seler og det er jo helt sikkert ikke nødvendigt!

Så det er bare frem med det plettede børne tøj og igang med farven...



2 kommentarer:

  1. Det er bare en kanon ide at overfarve tøjet på den måde!
    Dækker farven så pletterne? Har altid troet at det område så bare blev mørkere.
    Jeg må vist selv prøve det en dag:)
    Kh Catrine

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har kun prøvet at farve i mørke farver og der har jeg intet kunnet se.
      De pletter der var på det tøj jeg har brugt her var også meget lyse, hvis det er en meget mørk plet tror jeg ikke den bliver dækket, med mindre du selvfølge farver det helt mørkt!

      Der står godt nok på farven at det ikke dækker pletter, men det har altså virket for mig!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...