Sider

søndag den 6. marts 2011

Retro lækkerier til lillemanden










Jeg har været hjemme i mine forældres kælder og rode lidt i mors gemmer fra min og brødrenes barndom.
Det kom der ovenstående resultat ud af:-)

# 1: 3 sæt lækkert retro sengetøj til baby dynen. 

# 2: 3 sæt baby sengetøj som min oldemor har lavet. Lidt pusse nusse til min smag, men syntes alligevel at det var sjovt at lillemanden kunne sove i noget sengetøj hans tipoldemor har lavet.

#3: Barnevognstæppe og sko fra EG lavet af min elskede mormor.

#4: Strikkede undertrøjer, trøjer og footies også strikket af min mormor.

# 5:  2 stk trøjer min mor har strikket og da jeg aldrig nogensinde har set min mor strikke så syntes jeg helt sikkert de var bevaringsværdige.

#6 : Lidt sjovt sødt tøj.

#7: Strikket djævle hue og sko.

Jeg elsker at disse ting har en historie, især de ting fra min mormor. Min mormor var bare en helt speciel person og jeg savner hende så meget. 

Alle tingene lugter lidt hengemt, så det hele er lagt i blød i rodalon og en tur i vaskemaskinen, så er det klar til lillemanden:-)

Jeg fik også nogle andre ting og sager med hjem, dem må jeg vise i næste indlæg:-)






8 kommentarer:

  1. Sikke nogle FUND. Hvor fedt altså. Synes det er sjovt som at se at det jo er nøjagtig de samme strikkede veste som tidligere og EG tingene. Skægt.

    God søndag!

    SvarSlet
  2. Sjovt at få ting fra ens egen barndom, har en lille bitte gul kjole liggende som jeg har haft på, synes den er så fin.
    Havde også gemt noget af min døtres tøj, især det der var lavet specielt til dem eller købt til særlig lejlighed, men det har ikke været i brug endnu, kun babydynebetrækkene. Nok fordi det ene barnebarn der er kommet er en lille skøn dreng og så måske fordi de fik så meget tøj fra hans fætter at den smule som kunne bruges fik lov til at ligge, da moderen ikke kunne overskue det hele lige inden nedkomsten.

    Men jeg kan jo håbe på at der en dag kommer en lille pige som kan bruge kjolerne som bare ligger og venter.

    Håber den hengemte lugt forsvinder og du får rigtig meget glæde af tøjet og sengetøjet, synes det er dejligt med ting med historie bag .

    hav en god søndag :-)

    SvarSlet
  3. Anne: Ja, jeg sidder jo selv og syr tøj fra min mors og mormors 3 EG bøger. Samme mønstre som de syede tøj til mig i, det er da sjovt:-)

    Lene: Uh ja, der var også flere kjoler, men jeg venter en dreng så pigetingende fik lov at blive hos min mor lidt endnu:-)

    SvarSlet
  4. Skønne labre prints på sengetøjet. Dem har jeg ikke set før.

    Tøjet på billede 6 er jeg også ret vild med. Hvor er det dejligt at det er gemt, så du også kan få glæde af det igen!

    SvarSlet
  5. Misundelse er en grim grim ting! ;)

    Det er bare så hyggeligt med hjemmestrik som olde har lavet! det er kvali :o)

    Kh

    Sasha

    SvarSlet
  6. det var da noget vildt fantastisk sengetøj - hvis det en dag skal videre så køber jeg det gerne :-)

    SvarSlet
  7. Mener det stadig - har forresten lige vist et frem mangen til det tv - bare i gul

    SvarSlet
  8. Hej Stinne
    Tak jeg er også meget glad for sengetøjet, så jeg kan love dig at det aldrig skal videre, mine børnebørn skal også have muligheden for at ligge i det hvis de har lyst;-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...