Sider

lørdag den 2. marts 2013

Hvilken type pusletaske er du?


På mit sofabord ligger de sidste nye udgaver af Vores Børn mini og junior og som de fedtede fingre på forsiden afslører er de allerede blevet flittigt læst.
Der er et eller andet ved de blade der gør, at jeg ikke kan have besøg af en Mor uden de straks lige skal bladre lidt i dem.

Sidste weekend, hvor vi havde familie besøg, havde min svigerinde og jeg da også en sjov samtale udfra artiklen "Din pusletaske afslører, hvem du er".

Jeg er helt klart typen der pakker ALT med, slæber afsted med den største taske, for tænk nu hvis...der skal være skiftetøj(og det er et helt sæt, inderst til yderst), max antal bleer, vådservietter, poser til beskidte bleer, snacks, hagesmæk, stofbleer, alcogel og sikkert mere jeg glemmer lige nu. Det er først for nyligt at jeg er begyndt at vove mig ud med en lille Fjällräven med to bleer og en pakke vådservietter (okay, også en stofble og lidt snack i forlommen) og denne løsning er altså kun hvis vi skal ned og handle eller kort tur på biblioteket! 

Det sjove kom så da vi talte om en mor der bare smed to bleer og en pakke vådservietter i en pose og det var det! Og det var ikke fordi baby nu havde nået en vis alder, nej sådan havde det altid været!
Så sad vi der helt vilde i øjnene, jamen hvad så hvis dit og dat skete...ja!

Ej det er altså lidt sjovt for sådan en kontrol freak af en mor som mig, jeg går helt kold ved bare tanken.

Hvilken type pusletaske er du?

*jeg har fået dette produkt som gave, men ord og mening er min egen* 



16 kommentarer:

  1. Jeg er helt klart som den mor I omtalte; jeg har næsten aldrig pakket andet skiftetøj end en body, og har da stået et par gange og manglet en ting eller to...men ikke andet end det;)

    Bleer og vådservietter har jeg dog altid med, men som regel ikek andet. Det fylder jo så pokkers meget;)

    SvarSlet
    Svar
    1. He he, det er sjovt så forskellige man kan være, jeg skal helst være beredt på en hver situation:-)

      Slet
  2. jeg er netop den mor.. 1 ble, 1 pakke vådservietter - lets go!!

    resten tar vi på rutinen.. men efter 5 børn ved jeg jo også at jeg meget sjældent får brug for andet end det..

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er jo kun igang med det første barn, så må tiden vise om jeg bliver mere afslappet hvis vi får flere børn;-)

      Slet
  3. Jeg er akkurat som dig - og har flere forskellige pusletasker. Udvalget er jo enormt:0) ved min første dreng ku man få en type - sort kedeligt stof. Dem jeg har nu bliver brugt flittigt til andet oz - fx håndbagage på ferien :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at jeg ikke er den eneste;-) Jeg er også startet med en sort neutral en, men jeg drømmer om en med mere spræl i næste gang.

      Slet
  4. Nu er det jo ved at vaere laenge siden, men lidt skiftetoej, en ble eller to, vaadservietter, en flaske vand og det tror jeg nok var alt til barn nr to. Til nr 1 var det et helt flyttelaes hver gang hihi.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi er jo kun ved den første, det er nok det der forklarer det flyttelæs vi skal have med hver gang;-)

      Slet
    2. Jeg er altså ved nr 3 - men det er ik blevet bedre :0)

      Slet
    3. Jeg er heller ikke sikker på at jeg tager meget mindre med til den næste;-)

      Slet
  5. Jeg er fuldstændig som hende I talte om:-) Jeg smider en ble, en pose og vådservietter i min taske og har endda præsteret at glemme vådservietterne...heldigvis fik jeg ikke brug for dem....
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, jeg træner virkelig på at blive lidt mere loose hvad oppakningen angår! Glemte også at skrive at der selvfølgelig også er en zinksalve, håndcreme til mor og baby alarmer med;-)

      Slet
  6. Jeg er klart som dig - har hele læsset med, også nu hvor den ene er blefri og den anden nærmer sig - Bassen der er blefri har jeg fuldt skiftetøj med til for det er da sket et par gange herhjemme han ike er nået på toilettet og hvad så hvis det sker når man er ude??? :))))

    Jeg kommer jo gerne hjem med det meste ubrugt men tror de bliver store før vi tager på længere ture uden noget - vi kan nu langt om længe godt tage ud at handle kun lige med en enkelt ble og vådservietter til den mindste og et par bukser til den store, men for det meste har vi alt med :)))

    Smil Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg kan jo også godt se at vi ofte slæber det hele med hjem ubrugt igen.
      Øver mig virkelig i at tænke det skal nok gå, vi finder en løsning.
      Men jeg er altså bare typen der forbereder mig ud af alle tænkelige situationer.
      Der ligger fx. altid en pakke lommeletter i min jakkelomme. Har stået på legepladsen og måtte tørre snotnæsen i en snip af hans trøje, åh hvor er det klamt;-)

      Slet
  7. Hvor sjovt! Jeg er præcis hende med posen ;-) 2 bleer, en pakke vådservietter og en stofble, og så i en pose eller i min taske, men kun hvis vi skal være væk længe, hvis det er under en time, har jeg aldrig noget med, så må enten gå hjem, eller købe bleer og vådservietter;-) Og sådan har det altid været :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altså lidt sjovt så forskelige vi kan være, men ja det er selvfølgelig rigtigt at man bare kan købe! Men jeg er nu større fan af at planlægge sig ud af alle situationer;-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...