Sider

onsdag den 20. marts 2013

Rejsegilde i Tivoli!

Tycho Brahes himmelglobus i Tivoli

Tivoli er for mig lidt et magisk sted, med gode barndomsminder fra den gamle have.
Så da jeg blev inviteret til rejsegilde med overværelse af påsætning, af den nye Tycho Brahes himmelglobus, så var svaret klart ja!

Bedst som jeg glæder mig, sker der selvfølgelig det der nu sker i småbørnsfamilier, knægten bliver ringet syg hjem fra vuggestuen, øv!

Så jeg må nøjes med at se billederne fra i fredags, mens jeg forestiller mig den store kran i 20 meters højde, sætter Tycho Brahes himmelglobus på den nye superforlystelse Aquila.

Aquila er den vildeste af hele tre nye forlystelser i et helt nyt 1200 m2 stort område, med afsæt i et Tycho Brahe univers med renæssanceinspirende Københavner huse.

Aquila henvender sig til vovehalsene, så jeg kan vist roligt sige at jeg endnu engang bliver den der står og holder jakker, mens de andre prøver den, for vovehals er ikke lige det der kendetegner mig!


Fakta om Aquila årets forlystelse:

Type: Air Race som er vild forlystelse med appel til unge
Producent: Zamperla
Hvordan foregår turen: Centrifugalkræften slippes løs og man spinner rundt i stor fart i forskellige retninger
Antal fugle: 8 
Top hastighed: 20 omdrejninger pr. minut samt centerrotation 6 pr. minut 
Hvor mange gæster pr. time: 480
G kraft: 4G 
Hvem kan bruge den: Vovehalse med sans for dramatik


Mens jeg venter på de andre, så kan jeg jo tage mig et kig omkring  i Tycho Brahes univers og jeg må sige jeg er blevet lidt nysgerrig, efter jeg så denne film.

Jeg glæder mig allerede til vi skal i Tivoli til sommer, især nu hvor knægten er blevet lidt større, så han også kan prøve lidt forlystelser, men jeg tror dog vi starter med dem i den rolige ende;-)

Hvordan har du det med forlystelser, er du vovehalsen eller pivskiden lige som mig?



* Dette indlæg er sponsoreret, men ord og meninger er mine*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...